luni, 26 mai 2014

nacreala cu zer de oaie

Nacreala este o ciorba care apartine zonei Moldovei si se poate face din iaurt ,zer de oaie sau chiar zer de vaca ,insa zerul de vaca este cam slabut si zerul de oaie este gras si are culoarea excat ca laptele de vaca.Daca cumparati zer din piata sa aveti grija la acest detaliu,sa aiba culoarea alba ca laptele de vaca ,altfel riscati sa luati un zer urdit care nu este la fel de bun si nu se obtine acea nacreala cu gust absolut delicios!

ingrediente-
2,5 l.zer de oaie,
1 kg.cartofi noi,
1 dovlecel,
1 legatura de patrunjel,
1 legatura de leustean,
1 legatura de marar,
1 legatura loboda rosie,
2 cepe verzi,
1 ardei gras rosu,
2 rosii,
1 lingura de maggi secretul gustului cu gust de legume,
2 morcovi.
Se spala bine legumele (cartofii,dovelcelul,ceapa verde,ardeiul gras,,rosiile,morcovii,loboda) , se toaca marunt  si  se pun la fiert la foc mare.Cand sunt fierte adaugam zerul de oaie ,maggi secretul gustului  cu gust de legume si lasam sa traga un clocot ,apoi oprim focul si adaugam celelalte legume (patrunjelul,leusteanul si mararul ) ,toate tocate marunt.Pofta buna!





8 comentarii:

  1. trebuie sa recunosc ca nu am auzit pana acum de folosirea zerului ca baza pentru mancare si nici nu am vazut sa se vanda asa ceva in piata, dar mi se pare o idee excelenta. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  2. dupa cum am scris Raluca ,este o mancare specific Moldovei ,draga mea,la tine in zona sunt alte mancaruri de care eu nu am auzit :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu pot sa-mi imaginez gustul, dar arata tare bine. Felicitari :*

    RăspundețiȘtergere
  4. O RETETA SANATOASA SI GUSTOASA BUNA DE FACUT VARA

    RăspundețiȘtergere
  5. Este foarte gustoasa "Nacreala". Ce pofta mi-ai facut!!!

    RăspundețiȘtergere