miercuri, 21 mai 2014

Pasca poloneza

Chiar daca Sfintele Pasti au trecut eu am pregatit o pascuta poloneza,foarte delicioasa.

Ingrediente-
 pentru blat-
300 gr.faina de grau,
30 gr.drojdie,
3 linguri de zahar,
2 linguri de cacao,
100 ml.lapte dulce fiert si racit,
100 gr.unt,
1 ou,
un strop de sare,
1 esenta de rom.
Pentru umplutura-
1 kg.branza de vaci dulce,
500 gr.smantana,
5 oua,
5 linguri de zahar,
2 esente de vanilie,
coaja de la o portocala,
100 gr.stafide,
un varf de cutit de sare,
2 linguri de gris.
pentru ornat-
100 gr.ciocolata de menaj.

Pregatim blatul-Se pune faina de grau intr-un vas si peste faina adaugam oul,untul ,esenta si cacao.
Intr-un castronel punem drojdia ,zaharul si un strop de sare,le amestecam bine pana se topesc si incepem sa framantam aluatul turnand cate un pic din lapte,trebuie sa avem grija sa nu turnam prea mult lapte sa iasa un aluat moale,eu am facut un aluat suficient de tare si foarte elastic la intindere,pe care l-am lasat apoi o jumatate de ora sa se odihneasca.

Pregatim compozitia-Intr-un vas punem branza de vaci,adaugam peste ea smantana,ouale zaharul,grisul,coaja de portocale rasa prin razatoarea mica,esenta,sare,stafidele si omogenizam foarte bine compozitia.

Impartim apoi aluatul in doua bucati egale si facem doua foi rotunde,prima foaie o asezam intr-o tava rotunda in care am pus hartie de copt si peste hartie am presurat putina faina de grau,apoi turnam toata compozitia peste foaia de aluat si peste compozitie asezam si cea de-a doua foaie.Peste foaie presuram ciocolata de menaj rasa prin rasazatoarea mica si dam tava la cuptor pentru circa o ora la cuptorul incalzit deja.Cand este gata  scoatem tava si o lasam sa se racoreasca si abia dupa aceea o taiem.Pofta buna!











19 comentarii:

  1. foarte bine arata ,se simte aroma :)

    RăspundețiȘtergere
  2. ADOR PASCA ESTE PRINTRE PREFERATELE MELE

    RăspundețiȘtergere
  3. o reteta gustoasa si frumoasa care ma cucerit pe loc

    RăspundețiȘtergere
  4. Yammyyy...ce bine arata. Reteta este numai buna pentru sarbatorile ce vin! Multumim!

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu am facut niciodata pasca, asa cum nu am facut niciodata cozonac. :D Parca m-ar bate gandul, arata super pasca ta si citind reteta , parca nu e chiar atat de complicat.

    RăspundețiȘtergere
  6. Pare delicioasa! Eu am reteta fara blat care le place copiilor, dar as fi tentata sa incerc si reteta dvs. pentru ca arata foarte bine!

    RăspundețiȘtergere
  7. arata excelent si cred ca trebuie sa incerc reteta neaparat!

    RăspundețiȘtergere
  8. Reteta asta pica la fix, mie imi place sa fac de Pasti pasca. De obicei fac una fara blat, doar din branza cu multe stafide. Ce bine arata pasca aceasta.

    RăspundețiȘtergere
  9. Eu recunosc ca nu imi plac deserturile cu crema de branza, dar de Paste gust si eu din pasca.

    RăspundețiȘtergere
  10. anul asta o sa fac un cheesecake de paste. nu ne omoram dupa pasca si tare mi-e sa nu ramana si sa se usuce

    RăspundețiȘtergere
  11. Waw, arata bine de tot! Chiar a tort sofisticat, nu a pasca.
    Sa stii ca o sa incerc reteta de Paste, sigur o sa se bucure toata familia

    RăspundețiȘtergere
  12. N-am facut pana acum, poate anul acesta incerc, fiindca arata foarte yummy!

    RăspundețiȘtergere
  13. Albu Steluta Georgiana28 martie 2017 la 14:24

    Vai cat de bine arata!Mi-am notat reteta pentru Paste!

    RăspundețiȘtergere
  14. Arata tare bine :), desi eu nu mananc produse ce contin branza, pot sa zic ca aceasta pasca arata super.

    RăspundețiȘtergere
  15. O reteta care a venit exact la timp. O sa fac si eu o pasca poloneza pentru masa de paste. Pana acum cativa ani nu faceam pasca, dar cred ca ar trebui sa respectam traditia.

    RăspundețiȘtergere
  16. Waaw! Arata atat de apetisant! Am s-o incerc si eu anul asta. Nu pare a fi greu de facut

    RăspundețiȘtergere
  17. DUMITRASCU LACRAMIOARA12 aprilie 2017 la 07:09

    arata super,sigur e foarte buna!

    RăspundețiȘtergere