sâmbătă, 22 februarie 2014

Sarmalute in foi de vita si varza murata

Sarmalute in foi de vita de vie si varza murata-
Pentru a fierbe sarmalutele am folosit oala de lut primita in dar de la mama mea acum foarte multi ani si aceasta oala este cam de varsta mea :)
1 kg.orez,
500 gr.pasta de tomate dulce
1,5 kg.ceapa uscata
 4 oua
400 ml.ulei
o lingurita de piper macinat
condimente de sarmale - lingurita
ierburi aromate (tarhon) o lingurita,
sare dupa gust
1 kg.carne tocata de vita,
2 kg.carne tocata de porc,
o lingurita de boia de ardei iute
o varza murata,dezacrita si pusa la congelator macar 2-3 zile ,asa varza devine frageda si usor de pregatit,
foi de vita oparite si puse din primavara la congelator ,
Am spalat si am pregatit oala de lut a mamei si am lasat la scurs si m-am apucat de bucatarit! :)
Se curata ceapa,se toaca marunt si se pune la prajit,lasam doar sa se caleasca putin si oprim focul.Punem intr-o oala orezul ,il spalam bine ,adaugam apa cam de un deget deasupra orezului si il punem pe foc cateva minute pana ce orezul cuprinde apa,oprim focul si turnam orezul peste ceapa prajita,adaugam pasta de tomate,ouale,carnea tocata ,condimente ,sare ,ierburi aromate,piper macinat si amestecam totul foarte bine.Taiem frunzele de varza in foi cam cat o palma de mari si punem peste ele o lingura de compozitie,apoi rulam facem dopuri la capete si asezam frumos in oala de fiert,tot asa facem si cu foile de vita,pana cand se termina compozitia,apoi adaugam apa cat cuprinde si dam oala la cuptor la foc potrivit pana sarmalutele vor fi fierte.Se servesc simple sau cu smantana.Pofta buna!







14 comentarii:

  1. supee bine arata ,iar fierte in oala de lut devin si mai delicioase :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai reusit sa faci, doar prin intermediul pozelor, ca in casa sa miroasa a Craciun!
    Nu mai spun ca si pofta e pe masura!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc mult Claudia de aprecieri si daaaaaa ,zici ca esti undeva la tara !

      Ștergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  4. CE BINE ARATA CRED CA SINT DEMENTIALE NU AM FACUT NICIODATA ASA COMBINATE SI IN VARZA SI IN FOI DE VITA

    RăspundețiȘtergere
  5. Gata, am sa vin negresit , dar cred ca le-ai mancat pe toate ! :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Trimite-mi si mie una prin posta, ca daca nu fac greva foamei :)). Arata mult prea bine :((

    RăspundețiȘtergere
  7. ARATA SUPER ADOR SARMALUTELE TALE DELICIOASE

    RăspundețiȘtergere
  8. sarmale delicioasa si gustoase arata super

    RăspundețiȘtergere
  9. Vaai ce pofta mi-ai facut :)))),si mai e o luna pana la Craciun :)))),te pup

    RăspundețiȘtergere