joi, 19 iulie 2018

Ardei umpluti-reteta reinterpretata ca pe timpul lui Cuza!



  Ardei umpluti-reteta reinterpretata ca pe timpul lui Cuza!

  Ingrediente:
  -1 kg.carne de miel (oaie),
  -500 gr.ceapa,
  -ardei,in cazul nostru,gogosari verzi din gradina mea,
  - 2 rosii,
  -200 gr.bulion,
  -1 lingurita sare,
  -1 lingurita piper macinat,
  -1 legatura de patrunjel,
  -1 lingurita ierburi aromate,
  -5-6 catei de usturoi,
  -1 lingurita turmeric,
  -50 ml.ulei.
  Mod de preparare:
  La prima citire a retetei as fi zis ca nu are nimic de a face cu mine,cu familia sau cu o reteta consumabila si in acelasi timp si foarte delicioasa.Nu se pregateste in zona mea,zona Moldovei asa mancaruri cu carne de oaie,miel,insa familia mea este indragostita pur si simplu de acest tip de carne si mi-am zis sa incerc sa fac din reteta una deosebita sa placa juriului dar si celor dragi,care imi acorda credit in momentul cand baga lingura sau furculita intr-un preparat.Deci am facut reteta dupa gustul celor dragi,nu pentru al meu fiindca eu nu consum nici un fel de carne,lapte,branza si alte produse de dulce.Reteta este una intr-adevar reinterpretata,plina de gust si savoare,sa ne traiasca Daia ca ne-a dat si noua oaia :)
  -Se curata ceapa,se toaca si se pune la prajit cu putin ulei,se lasa sa ajunga translucida,altfel ceapa va ramane cruda si nu va avea gustul scontat in preparat.Se adauga carnea tocata,piper macinat,sare dupa gust,ierburi aromate,o lingurita de turmeric si se prajeste carnea pana cand incepe sa se separe uleiul de carne,apoi se opreste focul.Se adauga peste carne usturoi pisat,o legatura de patrunjel tocat,se mai potriveste de sare si se omogenizeaza compozitia.
 -Se curata ardeii de cotoare si seminte,in cazul nostru gogosarii,am folosit gogosari din gradina mea deoarece sunt mult mai dulci si mai carnosi si se umplu cu compozitie,se pun capacele din bucati de rosii si fiindca ardeii erau prea mari si nu imi intrau in tava am inlocuit un gogosar cu o rosie mare si frumoasa,asta dupa ce am scos miezul din ea.
 -Se pune intr-un vas bulionul,200 ml.apa si miezul de la rosie,putina sare,foi de dafin,se omogenizeaza,se toarna in tava in care s-au pus gogosarii si se da tava la cuptor la foc potrivit pana cand vedem ca gogosarii sau rumenit usor,se incearca cu o scobitoare si daca scobitoarea intra usor este semn ca ardeii sunt gata.Sa aveti pofta si la pofta dragilor la o reteta reintrepretata dupa zona si dupa plac!
 











3 comentarii: