vineri, 21 aprilie 2017

Tarta cu mere



  Tarta cu mere:)

  Ingrediente pentru crumble:
  -1 canita de faina de grau,cam 100 gr.,
  -1 cub de unt,70-80 gr.,
 -1 lingura cu zahar.
 Ingrediente pentru insiropat merele:
 -2 plicuri ceai de fructe de padure,
 -2 plicuri ceai de macese,
 -1 plic ceai echinaceea,
 -1 lingura miere de rapita,
 -1 lamaie congelata si apoi rasa pe razatoare,
 -2 bucati scortisoara.
 Ingrediente pentru caramelul de mere:
 -2 mere,
 -2 linguri de zahar,
 -1 cub unt,50 gr.
 Pentru ornat:
 -smantana sau iaurt gras.
 Mod de preparare pentru crumble:
 -Se pune faina,zahar,unt si se framanta usor cu mana sa iasa cocolosi,untul trebuie sa fie rece din  frigider,dupa care se pun pe hartie de copt si se coc la foc potrivit pret de 15-20 minute,trebuie supravegheat sa nu se arda.
  Mod de preparare pentru sirop:
  -Se pune apa la fiert si cand da in clocot se pun plicurile de ceai,scortisoara si se opreste focul,se adauga apoi lamaia rasa,mierea de rapita si merele felii si se lasa pana cand siropul se raceste.
  Mod de preparare pentru caramel:
  -Se pune intr-o tigaie zaharul cu untul si se caramelizeaza la foc mic,cand untul dispare se scot merele din sirop,se pun peste caramel si se fierb la foc mic,intorcand merele cand pe o parte cand pe alta.Cand merele isi schimba culoarea si caramelul se ingroasa putin se opreste focul se pune peste crumble.Se orneaza cu o lingura de smantana sau iaurt gras.
 -Din aceasta compozitie ies doua portii de tarta reinventata cu un gust minunat.Sa aveti pofta dragilor!













  
 


20 de comentarii:

  1. Brindusa, nu mai umbla cu ispite ca am zis gata, trec la dieta.Cate zile am amanat ... de luni, de maine, sa treaca Pastele, sa treaca placintele, piftiile, etc... Maine sunt zilele orasului, nu ma intereseaza dar o sa mananc si eu mici acasa :)) si-o placinta la tigaie.Sa fac si-o tarta, ca oricum intru de luni la dieta =))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asta e usor de facut si de efect,daca vine cineva in vizita si nu stii ce sa faci,o faci iute si ii dai pe spate:)))

      Ștergere
  2. Ce bine arata! Si la vremea de afara, cred ca se potriveste de minune! O sa incerc si eu o varianta de dieta.

    RăspundețiȘtergere
  3. Vai, ce bine arata! Este o reteta perfecta ce evita risipa merelor cumparate inutil. :D Cu totii cred ca exageram uneori la cumparaturi. :D

    RăspundețiȘtergere
  4. eu nu stiu cum se face ca toata lumea posteaza de dulce cand eu vreau sa mananc salata. mai, sa nu mai faceti d-astea! deci puneti si voi o foaie de salata, o rosie, si gata reteta :D

    RăspundețiȘtergere
  5. si eu fac des, un pic diferit de tine, in esenta cam la fel!

    RăspundețiȘtergere
  6. Waw! Ce bine arata! Parca ii simt mirosul...

    RăspundețiȘtergere
  7. O vai .. gata cu bunatatile.... arata minunat aceasta tarta si ingenios prezentata

    RăspundețiȘtergere
  8. Yammyyy...ador tarta cu mere, chiar nu am mai facut de multa vreme. Multumim pentru reteta!

    RăspundețiȘtergere
  9. Miam-miam!!!
    Arata foarte bine si azi e sarbatoare, deci luber la dulce! Multumesc pentru reteta!

    RăspundețiȘtergere
  10. M-am uitat la imaginile astea si mi s-a facut o pofta de placinta cu mere pe care o facea bunica de nu mai pot. Ma duc sa mananc un mar, ca placinte nu stiu sa fac. :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Nu am mancat pana acum tarta cu mere, dar arata destul de bine.

    RăspundețiȘtergere
  12. Arata tare bine, imi plac produsele cu mere.

    RăspundețiȘtergere
  13. N-am incercat sa insiropez merele cu ceai, asa ca o sunt curioasa cum o sa fie la gust.

    RăspundețiȘtergere
  14. Yamiiii ... Brandusa ce de bunatati faci. Arata demential de apetisanta tarta ta.

    RăspundețiȘtergere
  15. Bine ca nu sunt gravida!!! Mi-Ai facut o pofta... arata super

    RăspundețiȘtergere
  16. Arata delicios si aceasta reteta nu am incercat-o niciodata.

    RăspundețiȘtergere
  17. Imi place mult placinta cu mere, dar in combinatia asta nu am manct niciodata!

    RăspundețiȘtergere