miercuri, 5 octombrie 2022

Tocana de toamna!

 

 

  Tocana de toamna! 


  Ca de fiecare data cand vine toamna si gradina trebuie curatata,adunam tot ce mai putem aduna si facem cam tot ce mai putem face.Spre exemplu anul asta am adunat din gradina cate putin din toate:rosii,gogonele,gogosari,vinete,am mai adaugat noi ceapa,ulei,morcovi si am pregatit o tocana pe care o putem consuma cand avem zile de post sau o putem adauga in mancare.Azi de exemplu este miercuri si merge de minune cu ceva paine neagra!


  Ingrediente pentru un ceaun de 50 kg.:

  -10 kg.gogonele;

  -10 kg.gogosari mai verzi;

  -3 kg.vinete albe;

  -1 kg.vinete negre;

  -5 kg.rosii foarte coapte;

  -2 litri ulei;

  -3 kg.ceapa;

  -3 kg.morcovi;

  -14 linguri sare;

  -1 kg.zahar;

  -1 lingura oregano;

  -1 lingura tarhon;

  -1 lingura piper macinat;

  -1 lingura rozmarin;

  Mod de preparare:

  -Se dau toate legumele prin masina de tocat.

  -Se pune uleiul in ceaun,se adauga ceapa si se lasa sa fiarba putin,cam atat cat sa se patrunda bine.

  -Se adauga morcovul dat prin masina de carne si se lasa sa fiarba cam 10 minute,cat sa se patrunda.

  -Se adauga apoi restul de legume tocate,sare,condimentele si se fierbe pana ce scade 1/3 din compozitie.Se pune compozitia in borcane si se baga sub paturi pana la racirea completa,apoi se pune in camara.Din pacate eu am pierdut fotografiile de pregatire deoarece mi s-a stricat telefonul,Sa aveti pofta si la pofta dragilor!


 Aceasta reteta face parte din categoria #miercureafaracarne.

  -Ca de obicei va invit la Daniel la masa.el ne incanta papilele gustative cu un meniu pentru o zi intreaga.



 

2 comentarii:

  1. Mult mai multe ingrediente la meniul tau de toamna :) Pofta buna!

    RăspundețiȘtergere
  2. Sodringa Lacramioara5 octombrie 2022 la 05:39

    Super bine arata, sigur e foarte gustoasa! Multumim de reteta!

    RăspundețiȘtergere