miercuri, 13 ianuarie 2021

Coltunasi cu branza dulce si urda!

 

  Coltunasi cu branza dulce si urda!

 

  Ingrediente:

  -1 kg.faina de grau;

  -500 gr.branza dulce de vaci;

  -500 gr.urda de capra;

  -200 gr.zahar,

  -1 praf de sare;

  -3 oua de rata.

  Mod de preparare: 

  -Se pune intr-un vas faina de grau,putina sare,apa calduta si se framanta un aluat suficient de tare,sa fie elastic.

  -Se pune urda si branza intr-un vas,se pun ouale,putina sare si se omogenizeaza compozitia.

  -Se pune intr-o oala cam de 5 litri circa 2,5 litri apa si se pune la fiert.

  -Se imparte aluatul in trei bucati.Fiecare bucata se intinde pe masa de lucru pe care s-a presurat faina de grau,se intinde aluatul sub forma de foaie subtire,se portioneaza in 12 bucati si pe fiecare bucata de aluat se pune cate o lingura de compozitie de branza.

  -Se aduna marginile la aluat in forma de triunghi,se preseaza usor marginile cu furculita si in momentul cand apa fierbe,se da focul la mic si se pun coltunasii la fiert.Se fierb la foc potrivit.Nu se amesteca in  ei deoarece se pot desface.Cand sunt fierti se ridica deasupra apei si se scot usor cu o paleta.

  Intr-un platou se presoara zahar si se aseaza coltunasii pe platou dupa care se presoara coltunasii cu zahar.Din acest aluat ies trei ture de coltunasi a cate 12 bucati.Sa aveti pofta si la pofta dragilor!


  Aceasta reteta face parte din categoria #miercureafaracarne.Daca coltunasii nu va plac atunci va invit la Daniel la masa .Ca de obicei el ne incanta papilele gustative cu un meniu pentru o zi intreaga.











2 comentarii:

  1. Am facut si eu coltunasi, dar mi-au placut mai mult cand, dupa ce s-au uscat, i-am perpelit in tigaia de clatite. Bine, eu am facut cu branza sarata :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Coltunasii astia seamana cu pierogi polonezi. De fapt tu esti aproape de ei, or fi ramas in gastronomia de cand aveam granita comuna

    RăspundețiȘtergere