miercuri, 19 septembrie 2018

Chiroste-aperitiv si desert



  Chiroste-aperitiv si desert :)

  Chiroste cu branza dulce ,sarata,cu urda,cu cartofi sunt bunatati ce le pregatea mama cu mare drag pentru copii sai,azi eu le pregatesc pentru ai mei copii si pentru cei carora le place sa guste si sa deguste din bunatatile mele,eu nu pot manca preparate de dulce dar traiesc prin ai  mei,cand imi e pofta de cava bun le pregatesc celor dragi si eu ma simt implinita si imi trece pofta.Chirostele de ieri sunt coltunasii de azi,eu chiroste le zic si asta ma face sa fiu legata de pamant si de casa parinteasca!

 Ingrediente pentru aluat:
 -1 kg.faina de grau,
 -2 oua,
 -100 ml.ulei,
 -400 ml.apa,
 -1 lingurita de sare.
 Ingrediente pentru umplutura:
 -600 gr.urda de capra,
 -400 gr.branza dulce de vaci,
 -1 lingurita de sare,
 -5 oua.
 Ingrediente pentru ornare:
 -pesmet,
 -50 ml.ulei,
 -smantana dupa pofte dar se poate si fara.
 Mod de preparare:
 -Se pune faina de grau intr-un vas,peste faina se aduga uleiul,ouale,sarea si se framnata cu apa calduta la temperatura camerei,se face un aluat suficient de tare cat se se intinda usor pe masa de lucru.
 Mod de preparare pentru compozitie:
 -Intr-un vas se pune branza dulce de vaci,urda de capra,sare,ouale si se omogenizeaza compozitia.
 Mod de preparare pentru chiroste:
 -Se imparte aluatul in patru bucati,din fiecare bucata de aluat vom intinde pe masa de lucru o foaie subtire care se taie cu cutitul in 16 bucati,pe fiecare bucata de aluat se pune cate o lingura de compozitie de branza,sa tot fie din belsug,se prinde cu mana capetele de alaut pe diagonala si cu degetele se aduna marginile aluatului dupa care se calca cu furculita peste margini,sa  aiba forma frumoasa si sa impiedice sa curga branza la fiert.Se fac chirostele din prima foaie si se lasa pe masa.
 -Intr-o oala de circa 5 l.se pune apa pe jumatate si se lasa sa clocoteasca,cand clocoteste se da focul la mic si se pun chirostele una cate una,se lasa sa fiarba la foc mic,se da cu paleta de lemn printre ele sa nu se lipeasca de oala si cand se ridica deasupra apei este semn ca sunt fierte,se scot cu o paleta pe un platou si se pot pregati desert presurand zahar din belsug peste ele.
  Pentru chiroste aperitiv:
  -Se scot chirostele din apa in care au fiert,se ung cu ulei,se dau prin pesmet si se pun intr-o tava in care s-a pus hartie de copt,se lasa la cuptor la foc mare sa se coaca pe ambele parti si se servesc cu smantana.Sa aveti pofta si la pofta dragilor!
  Nota:
  De obicei nu se pune zahar in branza  fiindca se topeste si se desfac chirostele,de aceea se pudreaza cu zahar cand sunt scoase,fierbinti din oala.

Chiroste desert:

 Chiroste aperitiv:
















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu