joi, 8 martie 2018

Mucenici-reteta moldoveneasca



   Mucenici-reteta moldoveneasca:)

   De obicei reteta se face de post,insa cum eu am devenit vegetariana si nu mai am voie nici macar copt sa mananc,m-am gandit sa imi rasfat familia cu bunatati de dulce in aceasta primavara!

   Ingrediente:
   -1 kg.faina de grau,
   -3 oua,2 oua de pus in aluat si unul pentru uns,
   -100 gr.unt,
   -500 ml.lapte dulce,
   -1 cub de drojdie,
   -1 praf de sare,
   -4 linguri de zahar,
   -1 esenta de portocale,
   -nuca macinata,
   -5o ml.ulei,
   -100 gr.miere de albine.
   Mod de preparare:
   -Se pune faina de grau intr-un vas,peste faina se aduga ouale,drojdia stinsa in lapte dulce caldut ca apa de vara,impreuna cu sarea si zaharul,esenta si untul topit la temperatura camerei si se framanta un aluat suficient de tare,apoi se aduga ulei putin cate putin si se continua framantarea pana cand aluatul se dezlipeste usor de pe vas.Se face semnul crucii,se pune peste vas un prosop si se lasa sa creasca pana cand isi tripleaza volumul.
   -Se rup bucati mici din aluat si se fac vergele pe masa de lucru,doua cate doua si se impletesc in doua,se unesc la capete,se intorc apoi in forma de cifra 8 si se aseaza in tava in care s-a pus hartie de copt.Se ung cu ou batut spuma si se dau la cuptor la foc potrivit pentru circa 20-25 minute.Cand sunt rumeni se scot,se ung cu miere de albine si se stropesc din abundenta cu nuca macinata.Sa aveti pofta si la pofta dragilor!














13 comentarii:

  1. DUMITRASCU LACRAMIOARA8 martie 2018 la 09:56

    MAMA CE BUNATATE!CE FRUMOS AU CRESCUT!...SIGUR SUNT FOARTE BUNI!...BINE..PT NOI!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce pofta aaaam de niste mucenici de casa, super-aromati si unsi cu miere si presarati cu nuca! :( Ploua in gura! :(

    RăspundețiȘtergere
  3. Vai, cum arata..... astia chiar mi-au stranit papilele gustative.

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu am cumparat mucenici gata facuti, dar chiar acum am vazut o reteta asemanatoare la Neatza si mi-am dat seama ca mucenicii moldovenesti sunt la mare cautare.

    RăspundețiȘtergere
  5. Iubesc mucenicii moldovenesti. Chiar acum ma infrupt cu unul facut de mama.

    RăspundețiȘtergere
  6. Eu nu am facut dar ii cumpar gata facuti. Un deliciu!
    Ai tai sunt tare pufosi!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Soțul meu sigur ar savura câțiva fără să clipească!

    RăspundețiȘtergere
  8. M-as infrupta si eu cu o bucata de sfant din tava ta, ca la mine cuptorul nu merge bine, abia palpaie flacara cand este la tare... o sa incerc sa fac maine, ca vrea maica-mea, dar nu stiu ce uscaturi or sa iasa, ca tre' sa-i tin cca 2-3 ore ca sa se coaca.

    RăspundețiȘtergere
  9. Imi plac retetele tale, au un aer aerhaic de bucatarie a bunicii si cred ca toate preparatele au un gust divin.

    RăspundețiȘtergere
  10. Anul asta am cumparat. Proasta decizie. Nu se compara la gust. :(

    RăspundețiȘtergere
  11. Sunt deliciosi, nu stiu sa ii fac dar ii cumpar ;)

    RăspundețiȘtergere
  12. Super! Am făcut și eu dar de post ca am și împărțit. Arata bestial ai tai.

    RăspundețiȘtergere
  13. Iubesc mucenicii si, de fapt, iubesc tot ce tine de patiserie. Anul asta am preferat sa-i cumpar gata facuti. Am mancat 5 mucenici de toti ... deci anul viitor voi sti sa nu mai cumpar atat de multi

    RăspundețiȘtergere