joi, 15 martie 2018

Tort cu crema de mandarine



 Tort cu crema de mandarine:)

 Ingrediente pentru blat:
 -4 oua,
 -4 linguri zahar,
 -4 linguri faina de grau,
 -1 lingura cacao,
 -1 lingurita amestec miere de albine cu turmeric,
 -1 esenta vanilie,
 -1 plic parf de copt,
 -100 gr.unt.
 Ingrediente pentru crema:
 -1 cana suc de mandarine proaspat,
 -2 mandarine,
 -1 plic zahar vanilat,
 -300 gr.smantana,
 -2 linguri zahar pudra cu aroma de vanilie,
 -2 plicuri gelatina,10 gr.gelatina la 400 ml.compozitie.
 Ingrediente pentru ornare:
 - mandarine sau portocale,
 -ornamente,
 -300 gr.smantana,
 -2 linguri zahar.
 Mod de preparare pentru blat:
 Se separa albusurile de galbenusuri si se pun in vase separate,peste albusuri se pune un praf de sare,peste galbenusuri se pune zaharul si se mixeaza fiecare in parte.Dupa ce albusurile devin spuma se adauga peste ele galbenusurile spuma,esenta,amestecul de turmeric,untul topit dar nu fierbinte si faina de grau in care s-a amestecat praful de copt,cacao si se omogenizeaza cu o paleta de sus in jos,usor sa ramana crema pufoasa,dupa care se toarna compozitia intr-o tava rotunda cu fund detasabil in care s-a pus hartie de copt,se da tava la cuptor la cuptorul incalzit,la foc potrivit pentru cirva 50 de minute.Cand blatul este copt,se opreste focul si se lasa sa se raceasca,dupa care se taie in doua felii pe orizontala.
 Mod de preparare pentru crema:
 -Se pune la blender sucul de mandarine,feliile de mandarine,zaharul vanilat si se mixeaza bine,dupa care se adauga gelatina peste ele si se lasa pret de cateva minute la bain marie,asta pana se face frisca din smantana cu zahar.cand frisca este gata se adauga peste crema de mandarine,se omogenizeaza bine si se pune la frigieder pret de cateva ore sa se mai intareasca.
 Mod de preparare pentru frisca:
 -Se pune la mixat smantana si zahar si se mixeaza pana se obtine frisca,pe mine m-a inselat vanzatoarea mi-a dat smantana mai slaba in grasimi si frisca nu s-a facut asa tare dar este buna si asa,arata mai de tort pregatit in casa,mai natural.
  -Se pune o foaie de blat in tava cu fund detasabil,se toarna crema,se mai pune o foaie de blat si se lasa pret de cateva ore la frigider sa se intareasca bine crema,apoi se scoate si se orneaza dupa preferinte.Sa aveti pofta si la pofta dragilor!



















18 comentarii:

  1. Nu am încercat un astfel de tort, dar pare delicios.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu am mancat inca nici un tort cu mandarine, dar arata foarte frumos!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce frumos l.ai decorat! Si ce de cremaaaa! Clar e pentru mine

    RăspundețiȘtergere
  4. Vai, ce bine arata tortul. Sincera sa fiu, nu am gatit niciodata un tort cap coada cu blat. De regula fac cheesecake sau din acelea cu gelatina. :D

    RăspundețiȘtergere
  5. Cat de bine arata! Mi-ati facut pofta. :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Un tort cu adevarat delicios. O sa notez reteta ta si o voi incerca cat de curand.

    RăspundețiȘtergere
  7. Am salvat reteta, o voi face zilele următoare, și asa vroiau piticii tort.

    RăspundețiȘtergere
  8. Arata ca din carti. Cu siguranta e atat de delicios pe cat de bine arata.

    RăspundețiȘtergere
  9. Wowww...ce bine arata!! Si sunt convinsa ca e la fel de bun precum aspectul!!! Eu nu prea am rabdare la prajiturit, prefer sa cumpar sau sa o rog pe mama sa ne faca si noua ceva dulce :D Foarte rar cand ma bag eu la o prajitura, dar mai simpla...

    RăspundețiȘtergere
  10. Se face usor, desi mie mi s-ar parea complicat, mai ales ca sunt novice in ale gatitului ;)

    RăspundețiȘtergere
  11. Cand eram eu mica, mama mea facea un tort cu crema de portocale. Am intrebat-o dar nu mai stie reteta, s-a pierdut. Sunt peste 40 de ani. Poate reteta prezentata de tine, desi e mult mai sofisticata, mi-ar aduce aminte de gustul aceleia.

    RăspundețiȘtergere
  12. DUMITRASCU LACRAMIOARA16 martie 2018 la 11:05

    ARATA SUPER BINE!....SI CONFIRM ESTE FOARTE BUN!...AM MANCAT E DELICIOS!.....CAND MAI AI TRECERE PRIN IASI!!??TE ASTEPT!..

    RăspundețiȘtergere
  13. Ar trebui să mai profităm de mandarine cât mai sunt pe piață și gustoase!
    Arată foarte bine tortul! Felicitări!

    RăspundețiȘtergere
  14. Nu stiu cum se nimereste sa ma uit la articole fix seara😂😂😂 arata delicios.

    RăspundețiȘtergere
  15. Arata.... de-mi ploua in gura!
    Sunt mare amatoare de torturi!
    Acesta cred ca este foarte racoritor!

    RăspundețiȘtergere
  16. O singura data mi-am facut curaj si am facut un tortulet simplu. Imi place cum arata tortul tau

    RăspundețiȘtergere
  17. Arata foarte bine. Cred ca si gustul e pe masura.

    RăspundețiȘtergere
  18. Tort de asta facea si bunica mea cand eram mai mica! Este de-a dreptul divin si este desertul perfect! Trebuie neaparat sa-l fac si eu zilele astea! Multumim pt recomandare :)

    RăspundețiȘtergere