luni, 14 septembrie 2015

Fotbalu din Copou



  Fotbalu din Copou (varianta moldovenesca) :))

 Intr-o zi un megies,m-on ghiet sa marg la Ies
 Ca duminica era si ca dumnealui ar vrea
 Si-mi arati targu nou,si fotbalu din Copou.
 S-uiti asa di dimineati,m-am plimbat putin prin piati
 Da pi undi n-am umblat:di la gara la palat,
 Colt in colt cu tribunalu,dar nu nimeri fotbalu.
 Ca pi atunci in mintea me,imi zaceam cumva ase:
 Ca fotbalu ar cam ci,dac-as sta si m-as gandi,
 Tot un fel di lumi multa,multi graiesc, putani asculta.
 S-uiti asa cu chiu cu vai,ma aburc intr-un tranvai,
 Cu ghionteli si cu scandal ca sa ma duc la fotbal.
 Da-n tranvai sa vezi mai leli ca sa mergi pi puteri.
 Si urca care pute,si plate cini voie.
 Da amu mai pi real,sa va zac ci-i un fotbal:
 Un fotbal ii un suhat,mai mult lung, dicat in lat
 Fara scai si fara schini,di vreo 30 di prajani.
 S-co iarba asa grozava,o mandreti di otava.
 Cat priveam roata-mpregiur,multi barbati cu paru sur
 Dar si flacai ci stau digeaba si priveau cum cresti iarba.
 Pi otava din fotbal nici chicior di animal.
 Si mi-am zis in mintea me:stai c-aice-i C.A.P.
 Di-odata la  semnal,vad isand dintr-un canal
 Nisti oameni cu coltuni,insa fara pantaluni.
 Numai niste izmanuti,doar oleaca di scurtuti
 Da-n chicioari aveau botini,ghintuiti cu mari tatani.
 Ca mi-am zas:sa vedi treaba,astia vor sa straci iarba.
 Cand ma uit asa mai ghini,iata pi otava vini
 Un om mult mai barosan.ci aduci un bostan.
 Iaca puni gios bostanu si azvarle-n sus cu banu.
 Prinidi banu il citesti,nu stiu ci mai sfatuiesti,
 Scoati-o carpa,stergi nasu,is priveste-o tara ceasu,
 Dup-aceia da semnal fluierand dintr-un tagnal,
 Iara cei di pi maidan sa rapad dupa bostan.
 Si mi-am zis in mintea me:sa ingroasa glume bre.
 Da-pai cela ci conduce n-ar pute oare aduci
 O maciuca din paduri,ori o muchii di sacuri
 Ori mai ghini,numai sa izgheasca di pamant
 Cu bostanu acela frati,rotungior si poznas.
 Nu s-al alergi pi imas frate,c-o multami di flacai
 Can papusoi-s pi dudai.
 Can ma uit pi-o banca gios,vad pi-un om asa frumos,
 Da voinic cat doi ca mini,ci tragi suta de chili.
 Stand chicior pisti chicior,de-i fi zas c-ii regizor
 Brigadir ori responsabil.
 Zacandu-mi in mintea me:cum ar fi la C.A.P.
 Iaca scoati si tagari,si pufai la fum pi nari
 Numai ca n-ave cafe ca la noi la C.A.P.
 Da din spati un ficior zaci:acela-i antrenor.
 Si mi-am zis in mintea me:dapai oare n-ar pute
 Cata-i el di incalat si sa duci pe suhat
 La bostanu-acela frati sa-l izghiasca cat sa poati.
 Opintindu-sen plasali sa-l zdroghiasca in bucati?
 Cum priveam asa intr-o doara la acei ci sa omoara
 Cu bostanu pi suhat fara nici un rezlultat
 Doar procenti di-or ave ca la noi la C.A.P.
 Iaca dintr-o parti vini sa se puni langa mini
 O fimei as smolita cu-n tascau di rasarita.
 Ca mi-am zis in mintea me:I-o furat din C.A.P.
 S-am zas co zac la brigadir,dar zarii doar un plutonir
 Cari sta langa maidan tot cu ochi pi bostan
 Da atent ca nu cumva sa-l sustraga cariva.
 Am stragat cat am stragat,dup-aceia suparat
 M-am sculat c-o falca-n cer,sa ma duc la plutonir
 Dar din spati-un om cu barbi ci pare tari di treba
 Da duhne a bautura,numai vad ca ma ingiura
 Cum pi mini-un om batran si sa stau cu mana-n san?
 Cat is eu cu cirea calm,far-sa vreau i-am sters o palma
 Iar el tari manios,m-o zvarlit asa vartos
 Di m-o pus diavalma gios.
 Si cum stau asa pi ganduri,langa hoata cea cu samburi
 Eu cari ma stiu corect,ma videam ca si suspect.
 Cam furat di la obstesc,s-am catat s-o fugaresc.
 Dar din spati un baiat zaci:bai nu fi taran!
 Da ci vorba-i asta bre,sa ma las di C.A.P?
 Si sa ma imbrac in blugi,cand papusoii zac in glugi?
 Da ci credi dumnealui,painea curgi pi Bahlui?
 Ori cumva o socotit ca chica din satelit?
 Da-pai cat l-am dascalit,am o noapti di grait
 Da ma-ntorc la vorba me:ti prind eu la C.A.P!

                                          (imagine google)







2 comentarii:

  1. De mai bine de 10 ani căutam momentul ăsta vesel. A fost difuzat la un revelion din anii '80, dacă nu greșesc. Videoclipul original unde aș putea să-l găsesc?

    RăspundețiȘtergere