miercuri, 5 ianuarie 2022

Tort amarui,dulce,acrisor!

 

 

  Tort amarui,dulce,acrisor!

 

  Ingrediente pentru blat: 

  -14 oua;

  -14 linguri zahar;

  -10 linguri faina de grau;

  -4 linguri nuca macinata;

  -25 gr.cacao;

  -25 gr.cafea solubila;

  -2 plicuri praf de copt;

  -200 ml.ulei;

  -1 praf de sare.

  Ingrediente pentru umplutura:

  -1500 gr.smantaa grasa 32%;

  -3 plicuri intaritor de frisca;

  -8 linguri zahar;

  -100 gr.ciocolata menaj;

  -600 gr.dulceata de cirese amare cu gust de menta;

  -siropul de la un borcan de compot de visine;

  -4 clementine.

  Mod de preparare pentru blat:

  -Se pun albusurile de la oua in robot,se adauga,zaharul si se mixeaza pana cand totul devine o spuma densa.

  -Se adauga galbenusurile peste spuma de albusuri si se continua mixarea la viteza maxima pana se obtine o crema densa.

  -Intr-un bol se pune faina de grau,cacao,cafea solubila,praful de copt,praful de sare,se omogenizeaza.

  -Se toarna ulei putin cate putin peste crema de la robot pana la incorporare completa.

  -Se da robotul la viteza mica,sa fie viteza 2 si se adauga compozitie de faina,putin cate putin pana cand se termina,se mai mizeaza pana la incorporare,apoi se opreste robotul.

  -Intr-o tava dreptunghiulara cu dimensiunile 27/37/7 se pune hartie de copt si se toarna compozitia de blat in tava,se da tava la cuptorul incalzit deja la foc potrivit pentru circa o ora sau pana cand blatul este gata copt.

  -Se scoate tava si se lasa pe aragaz sa se raceasca bine dupa care se portioneaza in trei foi aproximativ egale.

  Mod de preparare pentru frisca:

  -Se pune smantana la robot se adauga zaharul,3 plicuri intaritor de frisca si se mixeaza pret de cateva minute pana cand devine o crema densa.Eu am facut frisca dintr-un kg. de smantana si apoi am facut frisca din jumatate de kg.smantana,sa se omogenizeze bine sa sa incapa bine in robot.Am folosit smantana de la un magazin de cartier care aduce smantana dintr-un sat unde produc o smantana buna,ca de cele din comert de fite m-am cam saturat.

  -Se pune pe un platou o foaie de blat,se insiropeaza cu sirop de visine,se adauga dulceata de cirese amarui cu gust de menta,se adauga frisca din belsug si se intinde peste blat.Se repeta procedura si la a doua foaie de blat.A treia foaie de blat se insiropeaza,se intinde peste ea frisca mai putina doar cat sa inveleasca tortul.

  -Se pune frisca in posh si se orneaza dupa gust si preferinte.Se taie felii de clementine si se orneaza marginile tortului.

  -Intr-o punga rezistenta la caldura se pune bucatele de ciocolata si la pun la bain marie sa se topeasca si apoi pe o bucata de hartie de copt se fac figurine,in cazul meu am facut cifre.Restul de ciocolata l-am turnat pe o folie de ceolofan cu bule,l-am intins cu paleta si l-am dat la rece.Cand s-a intarit am rupt bucati cu care am ornat tortul.Se da tortul la frigider pentru cateva ore sa se patrunda si sa se intrepatrunda gusturile.Sa aveti pofta si la pofta dragilor.Acest tort a fost unul aniversar pentru trecerea dintre ani si de aceea va doresc ca noul an in care am intrat sa va fie unul plin de bucurii,sanatate,impliniri,liniste,pace si bunavoire intre oameni!


 

 
















 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu