miercuri, 7 iulie 2021

Inghetata cu zmeura si sirop de capsuni!

 

 

  Inghetata cu zmeura si sirop de capsuni!

 

  Ingrediente:

  -1 kg.smanatana,grasime 30%;

  -14 linguri zahar;

  -10 galbenusuri;

  -2 litri lapte dulce fiert si racit;

  -1 kg.zmeura;

  -300 ml.suc de capsuni;

  -100 gr.ciocolata amaruie.

  Mod de preparare:

  -Se pune intr-un vas laptele dulce fiert si racit,se adauga 7 linguri de zahar si smantana si se pune vasul pe foc,la flacara mica,se amesteca usor cu o paleta.

  -Se pun galbenusurile intr-un castron,se adauga 7 linguri de zahar si se mixeaza pana se obtine o pasta densa.Se toarna aceasta pasta peste crema de lapte din oala.Se continua omogenizearea usor cu paleta pana cand compozitia ajunge la temperatura de 80 grade.Nu trebuie sa ajunga la punctul de fierbere deoarece se poate taia compozitia.Se opreste focul si se lasa putin sa se raceasca.

  -Se pune zmeura la blender si se mixeaza pret de cateva minute dupa care se aduaga peste crema de oua si se omogenizeaza.Se adauga si sirop de capsuni,se poate folosi din comert eu am am pregatit in casa din capsuni si zahar,le-am fiert,apoi le-am strecurat,am folosit la inghetata iar restul l-am pus in sticle la sterilizat pentru iarna.Se omogenizeaza compozitia ,se toarna intr-un vas mare si se da la congelator.Dupa cateva ore se scoate vasul cu inghetata si se mixeaza cu ajutorul unui mixer de mana si se da iar vasul la congelator.Dupa alte cateva ore se scoate vasul cu inghetata si  se mixeaza iar inghetata,de acesta data se adauga si ciocolata rasa.Se da vasul la congelator pana la inghetare completa.Eu am un congelator la frigider care nu ingheata prea tare cand e vorba de inghetata,se poate lua cu lingura usor dar am si un congelator care o ingheata de nu o poti taia nici cu toporul.Orice congelator ati avea sper ca veti putea sa va preparati inghetata acasa din orice aveti voi prin camara,sa fie cat mai naturala si sa va bucurati de vara.Sa aveti pofta si la pofta dragilor!


  Aceasta reteta face parte din categoria #miercureafaracarne.Astazi va invit ca de obicei la Daniel la masa,el ne incanta cu un meniu pentru o zi intreaga!






 

2 comentarii:

  1. Sodringa Lacramioara8 iulie 2021 la 09:35

    Foarte bunaaa!!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mi-ai facut o pofta de zmeura, n-am mancat deloc anul asta, am gasit in mall doar mure gigantice.

    RăspundețiȘtergere