marți, 21 august 2018

Vinete impanate-reteta reinterpretata!



   Vinete impanate-reteta reinterpretata a marelui gastronom si arheolog culinar Radu Anton Roman care ar fi implinit pe data de 19 august 70 de ani!

  Ingrediente pentru parjolute:
  -1 kg.carne de oaie tocata,se poate folosi orice fel de carne cat mai slaba,
  -1 ceapa mare,
  -2 oua,
  -2 linguri faina de grau,
  -1 gogosar rosu,
  -1 lingurita sare,
  -1 lingurita oregano,
  -1 lingurita amestec ierburi cu boia,
  -1 lingurita maghiran,
  -1 varf de cutit de piper macinat,
  -50 gr.ulei de masline.
  Ingrediente pentru vinetele impanate:
  -2 vinete mari,lungi,frumoase si foarte elastice,
  -parjolutele din carne de oaie,
  -1 kg.rosi galbene,au un gust deosebit,
  -200 gr.rosii cherry,
  -1 lingurita rozmarin,
  -1 lingurita sare,
  -4 oua de gainusa americana,micute,hranite doar in mod natural cu graunte,
  -3 ardei iuti.
  Am reinterpretat reteta dupa gusturile si preferintele familiei mele,am dat o nota aparte si cu mana pe inima as putea sa spun ca a iesit ceva absolut delicios.Am folosit carne de oaie din spatiul carpato danubiano pontic,bio cum le place europenilor,cu gust specific dar sanatos cum i-ar place marelui maestru Radu Anton Roman,sper sa placa si publicului cititor din mediul on line care iubeste mancarea buna!
   Mod de preparare pentru parjolute:
   -Se pune carnea tocata intr-un vas,peste carne se adauga ouale,faina de grau,ceapa si gogosarul mixati dar nu facuti praf,sa fie bucatele potrivit de mari sa placa privitorului dar si degustatorului,se adauga ierburile aromate,sare,piper macinat si se omogenizeaza compozitia.Se ung mainile cu ulei de masline si se fac parjolute sub forma de bilute care se coc in tava in care s-a pus hartie de copt.Se coc doar pe o parte,la copt grasimea se elimina si raman niste parjolute divine.
  Mod de preparare pentru vinetele impanate:
  -Se taie coditele la vinete,se feliaza pe lungime cam de 1 cm.,de la varf spre codita,lasand cativa cm.netaiati,asa incat vanata sa nu se imprastie si se pun in tava,se pun parjolute intre felii,se sparg ouale de gainusa americana si se pun intre feliile de vinete,se adauga sucul de rosii galbene ce au fost mixate la blender,sare,rozmarin,se orneaza cu rosii cherry,ardei iuti si foarte iuti,se pune capac peste tava si se da tava la cuptor pentru circa o ora,cu vreo 10 minute inainte de a opri focul,se ia capacul sa se rumeneasca frumos si sa capete alt gust si alta culoare.Sa aveti pofta si la pofta dragilor si sa va amintiti cu placere de marele om Radu Anton Roman!











 
 

11 comentarii:

  1. wow, ce fel arata!!! mi-ai facut o pofta teribila! si nici nu ma omor dupa vinete, mai mult in salata. dar preparatul asta arata super!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu nu ma omor dupa salata dar acesta reteta este foarte buna si vinetele capata alt nivel de gust si savoare!

      Ștergere
  2. Eu sunt mare fan vinete gatite, iar aceasta reteta vreau sa o incerc si eu.

    RăspundețiȘtergere
  3. In afara de salata de vinete nu prea le mananc, de fapt nu am avut ocazia sa gust un preparat mai sofisticat :) Al rau arata tare bine

    RăspundețiȘtergere
  4. Imi plac vinetele si mananc des salata dar o astfel de reteta nu am incercat niciodata.

    RăspundețiȘtergere
  5. Auchhhh, ce bine arata!! Cred ca e savuroasa reteta, am sa o incerc si eu.

    RăspundețiȘtergere
  6. Arată foooarte bine și cred că sunt delicioase. Am toate cărțile marelui Anton Roman, Dumnezeu să-l odihnească în pace, dar nu am încercat rețeta.
    Mulțumim pentru idee, bucuria ochiului și a papilelor gustative.
    Tot ce-i românesc, nu piere!

    RăspundețiȘtergere
  7. Arata foarte apetisanta reteta ta! Oare cu ce as putea sa inlocuiesc carnea?! Eu nu mananc carne :( si as incerca reteta..

    RăspundețiȘtergere
  8. Arata apetisant! Eu nu am mancat vinete decat in salata. Cred ca ar fi cazul sa incerc si altceva.

    RăspundețiȘtergere
  9. Delicioasa reteta propusa. Trebuie s-o incerc si eu

    RăspundețiȘtergere
  10. Arata suuuuper, imi lasa gura apa.
    Multumim pentru reteta.

    RăspundețiȘtergere